sophieinaussie.reismee.nl

Op de helft

Ik leef nog!!

Sorrry, helemaal vergeten.

Ondertussen ben ik alweer op de helft. Op de helft, Jezus. 

De afgelopen twee maanden heb ik het heeel erg naar m'n zin gehad, om te beginnen bij m'n nieuwe hostfamily. M'n hostfamily bestaat uit 3 kinderen Fionn, Leo & Dara + Emma en Richard. Fionn en Leo zijn oud zat om alles zelf te doen dus ik pas alleen maar op Dara. M'n eerste week was heel makkelijk aangezien Dara oo maandag dinsdag woensdag naar school gaat en op donderdag de hele familie voor 2 weken naar Ierland vertrok. Dat betekende dat ik het huis twee weken voor mij (Nouja en Dieuwer) alleen had, niks mis mee. 

Het eerste weekend hadden we een feestje in de stad en daarna zouden we bij Dieuwer slapen. Ging helemaal goed, lopen, de bus pakken en het laatste stuk met de uber tot aan huis, ja daar ging het mis. Dieuwer was d'r sleutel kwijt, is vervelend maar er is altijd een deurtje open waardoor je naar binnen kan, maaaar idd.. behalve vandaag. Dieuwers huis heeft geen bel dus dat was geen optie, er stonden geen ramen open,  balkon deur zat op slot, de opa en oma van haar hostfam die wonen naast hun wonen waren op vakantie en d'r hostmom nam d'r telefoon niet op. Mijn telefoon was leeg en Dieuwer had nog 2% dus verder konden we ook niet veel. Na een uur in de tuin gezeten te hebben werd d'r hostmom eindelijk wakker en konden we dan toch naar binnen. NOOIT meer.

Verder heb ik alle standaard dingen gedaan denk ik, naar de bridge en opera house (keer of 10 denk ik), Bondi to coogee walk gedaan, Ferry van Manly naar circulair quay genomen, uitgeweest in Darling harbour en the rocks en vast nog wel meer maar daar kom ik nu zo snel ff niet op.

Halverwege de vakantie stuurde m'n hostmom een filmpje van Dara, waarin 'ie letterlijk kaal was, hij had het nagelschaartje gevonden en vond het een goed idee om zichzelf een nieuwe haircut te geven, met als gevolg dat ze hem mee moesten nemen naar de kapper voor 'damage control'  na twee en halve week kwam dan eindelijk m'n familie weer thuis, en hoewel ik dat niet verwacht had vond ik dat eigenlijk wel chill, alles was niet meer zo stil. 

Stilte is sowieso iets wat aardig zeldzaam is hier omdat Dara de oren van je kop praat, maar wel gezellig hoor. Zo kwam 'ie 's avonds een keer naar me toe met de vraag: 'Sophie What leg is your jetlag? 'I think this is my jetlag but when I'm tired they're both jetlagged' Uhm ja zie daar maar eens normaal op te antwoorden. Ook was 'ie er van overtuigd dat hij als enige van de familie eigenlijk nooit last heeft van jetlags want hij is de enige iit de familie die niet in Ierland maar in Australie is geboren Dusja.

Verder ben ik gaan Hockeyen hier, samen met Hanna. Gelukkig heeft ze een auto want de dichtstbijzijnde hockeyclub met een kunstgrasveld is zonder grappen een uur rijden als het verkeer een beetje mee zit. Maar wel heel leuk omdat er daar ook veel locals hockeyen dus die leer ik zo ook een beetje kennen. 

Afgelopen week was het zondag en maandag echt keeei warm, 36 graden ofzo dus toen ben ik met Dieuwer naar watsons bay en gewoon het strand hier geweest, want als je niet in de buurt van het strand bent is het anders gewoon echt niet te doen. Afgelopen weekend ging ik uiteten mer Dieuwer, Amber en Bibi. We zouden eigenlijk op stap gaan maar omdat het regende hadden we d'r niet meer zon zin in. Na het eten wilden we eigenlijk toch wel op stap, zo gezegd zo gedaan. Hier heb je als je op stap gaat en naar bepaalde clubs wil dresscodes waar je aan moet voldoen en aangezien we er allemaal in onze halve joggies bijliepen zou het nogal lastig worden om ergens binnen te komen, dacht ik. Bibi heeft een tijdje gewerkt als fotograaf nij een pubcrawl en zo heeft ze allerlei bewakers leren kennen waardoor wij heeeel lucky zonder entree in onze halve joggingpakken zo binnen konden bij the argyle, waar we uiteindelijk een heele leuke avond gehad hebben. 

Net zoals ik vorige keer al zei, de tijd gaat zooo snel. Ik kom zo veel tijd te kort en wil eigenlijk echt nog niet naar huis, alhoewel carnaval ook wel een goed vooruitzicht is, daar niet van. 

Reacties

Reacties

Papa

Wat een leuk verhaal weer, Soof!!! Fijn dat het heeeeel goed gaat. Wel jammer dat je het verhaal niet hebt kunnen afmaken. Nu staat er nog niet dat je ons zo mist....

leny spoor-sinay

Fijn te horen sophie dat je het zo naar je zin hebt, vind het keileuk als je wat meer laat horen, geweldig om je te volgen geniet ervan xx

Annegien

Wohooo dat klinkt allemaal goed zeg! Heel veel plezier nog

Puck

Aah leuk Soof! Fijn om te horen, maar kom maar gauw optijd terug voor Carnaval❤❤❤

Mama

Zie je over 6,5 week ?!

Esther

Super verhaal! Goed te lezen X

Leni Visser

Je hebt het echt gaaf. Geniet er maar van want het gaat snel

Buufies

Wat superfijn! Lekker genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!