sophieinaussie.reismee.nl

Switch

olaaa

De afgelopen week/weken? waren eigenlijk wel een beetje hetzelfde, Joe naar school brengen, Sam naar de daycare, Joe ophalen bij de busstop en met Sam naar het park etc, niet heel boeiend voor jullie denk ik.

Verder heb ik vorige week Dieuwertje ontmoet, zij woont in Freshwater dat is best dichtbij dus is wel fijn. Verder ben ik voor het eerst naar Sydney gegaan, ik dacht dat ik dat wel makkelijk alleen zou kunnen, ehm nou niet dus.. Ik ging met de bus en dat ging allemaal nog wel prima, ik stapte uit toen bijna iedereen uitstapte 'dat zal dan wel het centrum zijn' en ja gelijk had ik. Gewoon de mensenmassa volgen was m'n plan, dan kom ik vanzelf wel bij de winkels. Ik kwam uit bij allemaal kleine rare pleintjes en kon echt geen winkel vinden op Louis Vuitton na. Ik bedacht me toen dat het misschien wel handig was om op m'n telefoon een routebeschrijving naar de zara aan te zetten, die winkel zit toch altijd wel in een drukke straat. Ik kwam uit bij een verlaten pand, ben er nog niet over uit of dit aan mij lag of aan m'n telefoon. Na twee rondjes om het Hilton hotel en een straat 3 keer op en neer gewandeld te hebben kwam ik uiteindelijk toch uit in de winkelstraat, best knap.

Dag daarna ben ik meegegaan met mn hostmom en Joe naar Manly dam, een soort ven waar allemaal mensen bbq'en in het bos.

Gisteren had ik om 11 uur afgesproken met Dieuwertje in Manly om daar te gaan kijken naar surflessen. Ik moet op woensdag altijd Joe en Sam wegbrengen dus was rond 9 uur klaar, ging toen nog even hardlopen, voor zover dat mogelijk is hier met al die heuvels en moest daarna dus best wel haasten omdat Manly ongeveer een half uur met de bus is. Gelukkig had Dieuwertje ook een beetje problemen met timing dus spraken we een uur later af. Tijd zat, dacht ik. Ik zie de bus voor mn neus wegrijden en Dieuwertje appt me echt twee minuten later dat ik niet hoef te haasten omdat ze in de verkeerde bus zit, ook kwam ze erachter dat je alle surflessen online moest boeken dus dat we eigenlijk niet eens naar Manly hoefden, lekker bezig. Na een beetje vertraging waren we dan uiteindelijk wel allebei in Manly, en dus hebben we maar even geluncht, was heeel gezellig.

Ik woon vlakbij Balmoral beach dus vaak nadat ik Joe heb weggebracht 's ochtends ga ik via dat strand naar huis. Het is echt een super mooi strand met aan de zijkanten allemaal rotsen, wanneer je daar op klimt heb je echt een suuuper mooi uitzicht over ik denk CBD? geen idee maar het is wel mooi. Ze hebben kleine stukjes afgezet met allemaal netten, m'n hostdad vertelde dat dat is voor de haaien, die kunnen daar dan niet komen. Heeel veilig gevoel dus, uhm. Ik denk ook dat in de straten rondom Balmoral meer Porsches dan Volkswagens staan

Ook heb ik na heeel veel denken en overleg met papa en mama besloten om weg te gaan bij m n familie. Het is echt een topfamilie maar ik voel me hier niet helemaal thuis, dus lijkt het me beter om op zoek te gaan naar een andere gezin. Ik vond het best lastig om dat ook echt te vertellen. Gelukkig reageerde mn familie heel goed en begrepen ze het wel. De komende dagen zullen dus bestaan uit zoeken en Skypen, zo hoop ik binnen twee weken iets te vinden anders ben ik homeless. Daarnaast wil ik in plaats van tot februari maar tot eind December werken en daarna nog een paar weken gaan reizen, als ik hier dan toch ben.

Best wel een heftige week dus maar ook wel weer blij dat het eruit is!

X

Reacties

Reacties

Noortje

Knap dat je deze beslissing hebt genomen!
Je moet doen wat goed voelt.
Vind alles wat je onderneemt heel stoer!
Dikke kus x

Papa

Helemaal eens met Noortje!

René en Femke

Zo, dat lucht op!!! Wat een week moet dat zijn geweest. Spannend om het nieuws te brengen aan het gezin, maar oh zo dapper van je. Je moet maar zo denken; de eerste keer is het eng om je mening en gevoel uit te spreken en zodra je dat een paar keer doet, went dat ook. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, Sophie. De tijd in Australië is veel te kort om dingen te doen waar je niet achter staat. Even moeilijk om voor jezelf te kiezen maar uiteindelijke is het de beste beslissing die je maar kan nemen!! Wat een leerproces heb je al achter de rug en er gaat nog veel meer komen. Dat gaat je lukken, heb vertrouwen en ben supertrots op jezelf. Je vind, vast en zeker, een geweldig gezin waar je jouw 'down under' avontuur kan voortzetten. Go for it! We bet you can do it ?! Kus, René en Femke

Mama

Hoef aan al het bovenstaande niets meer toe te voegen.
Trots op je ?

Cesca

Klinkt allemaal super spannend Soof! Ik heb heel erg veel respect voor hoe je het allemaal organiseert. Hoop dat je je snel ergens thuis voelt maar ik denk dat dat helemaal goed komt xxx

Femke

Ha Sophie, RESPECT! Heel goed dat je je gevoel volgt en stappen onderneemt. Kan me voorstellen dat het heel spannend is nu, omdat het nog niet duidelijk is hoe de aankomende weken eruit zijn, maar het komt echt goed! Succes Sophie en geniet van alles wat je ziet!

Cocky

Hey Sophie, ik gooi er ff een oud-Hollandse wijsheid in: " Elke nee is oke, zolang het maar een ja is tegen jezelf"
Er zijn mensen die dit na hun 50ste nog moeten leren,..... dus ik zeg:
Goed bezig Soof! ??

Tante Mo

Dapper Soof! Volgens mij gaat het helemaal goedkomen met jou daar down under! ???

Frank en Esther

Ik denk dat er een hele last van je schouder valt, nu je deze beslissing hebt genomen. Goed van je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!