sophieinaussie.reismee.nl

Begin, heimwee & twijfels

Week numero uno

Mn eerste week was niet heel speciaal en vooral heeel veel leren en slapen.

Nadat ik woensdag uit had kunnen slapen, ben ik met m'n hostdad gaan wandelen volgens mij, haha echt geen idee meer. Verder hebben we Sam opgehaald van de daycare en Joe bij de busstop. Donderdag was niet veel anders.

Vrijdag moest ik Sam alleen naar de daycare brengen, begon heeel goed want zodra de voordeur openging en ik hem vooruit duwde zette hij het op een gillen, heeeel fijn en ja sorry buren. Ik had trouwens klompensloffen uit Nederland meegenomen als cadeautje, Sam is heel erg fan van Batman, dus vanaf nu heten ze Batmanshoes, helemaal prima. Het enige probleem is dat hij ze met geen mogelijkheid uit doet, dat betekent dus dat hij op z'n sloffen naar de daycare gaar, heel charmant. Nadat ik Sam had afgezet had ik afgesproken met Ilse, een andere au pair hier. Ze hielp me met her openen van een bank account, is alleen niet helemaal gelukt. Daarna hebben we gelopen door Mosman en zijn we gaan lunchen. Na de lunch heb ik Sam en Joe weer opgehaald en gingen we naar huis, vrijdag is movie night hier en dat betekent dus dat ik 1,5 uur naar een zwaardvechtende tovenaars gekeken heb haha. Op zaterdagochtend ging ik mee naar Joes laatste voetbalwedstrijd in Seaforth en daarna ben ik zelf gaan wandelen en kwam ik op uit op de bushwalk, een route langs de zee met super mooi uitzicht. Zaterdagavond is gamesnight alleen die heb ik maar even geskipt. Zondagochtend gingen we naar een parkachtig iets bij bangaroo, mn familie had afgesproken met vrienden waarvan de vrouw Nederlands was dus het zou leuk voor mij zijn als ik meeging. Veel meer dan een Nederlandse achternaam was het echter niet, maaar het was best wel mooi weer dus prima.

Vandaag had ik voor het eerst een hele dag Sam alleen. Joe gaat naar school aan de andere kant van Mosman dus nadat we hem op school afgezet hadden dacht ik dar het wel leuk was om naar een speeltuin te gaan met Sam. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat Mosman op nogal een heuvel ligt dus de heenweg was prima, maar de terug weg best zwaar met zo'n zware buggy. Verder hebben we Joe weer opgehaald van de bus waar ook de hostmom zou zijn die heeft Joe en Sam toen meegenomen naar voetbal. Ik ben nog even gaan wandelen en toen terug naar huis gegaan.

Dit was niet echt een leuke week, het gaat er hier heeel anders aan toe dan dat ik gewend ben en dat is soms best moeilijk. Dit resulteerde in bijna iedere avond huilende facetimegesprekken met papa en mama. Twijfel of ik naar huis zou komen ja of nee, of dat mama me op kwam halen hier. Toch heb ik besloten om hier te blijven en het aan te kijken. De familie is echt suuper aardig hoor maar ik voel me (nog) niet helemaal thuis.

X

Reacties

Reacties

Peter van Iersel

Mooi verhaal, op school heb ik altijd buitenlandse leerlingen begeleid en ik herken wat jij nu voelt. Maar je moet echt door de zure appel heenbijten want je krijgt na een dip een fantastische tijd !!! Heel veel sterkte en succes en je kunt het, sophie !!!

Papa

Goed en eerlijk verhaal, Soof! Ik ben trots op je!!!

Brigitte

Denk ik ook!
Komt goed Soof, trots op je ?

Esther Soeterbroek

Hoe lang is die Ilse al au pair? Herkend zij jou gevoel? Hopelijk gaat het de komende tijd beter en anders kom je gewoon terug toch. Ik vind dat je wel heel mooie blog kan schrijven!

Tante Mo

Dappere Soof!! Ik kan me zó goed voorstellen dat je moet wennen....
Ik vind je besluit om wel door te zetten heel knap!
Daardoor word je uiteindelijk vast beloond met een onvergetelijke tijd en mooie belevenissen!
Zet 'm op Soofje! ???

Grappig dat de klompsloffen zo goed in de smaak vallen!

Marjon

Knap Sophie dat je er eerlijk voor uitkomt en zeker knap dat je t niet meteen opgeeft!! Succes!

René en Femke

Dapper hoor Sophie, dat je het toch een kans wil geven!! Kan me voorstellen dat het allemaal enorm wennen voor je is en het begin van dit half jaar wellicht anders is dan je je had voorgesteld. Voor alles is een oplossing, het komt goed, hoe dan ook! Wij vinden je een bikkel. Zet 'm op!

Halberstadtjes

Knap dat je dit deelt! Ik zie hier een hele sterke meid! Gewoon omdenken: anders zit je achter de kassa bij AH?Dikke ? van ons

Annemarie Kok

Hé Sophie! Wat een prachtig verhaal, zo eerlijk. Zo'n avontuur in je eentje aangaan is ook absoluut niet makkelijk. Ik hoop dat je de komende week wat leuke dingen voor jezelf kunt regelen, bijvoorbeeld contact met andere au pairs, keertje shoppen of sporten of zo. Want uit ervaring weet ik dat zo'n buitenland avontuur fantastisch kan zijn. Hou vol! Alle goeds, bikkel!

Frank Soeterbroek

Zet 'm op Sophie, ik kan me de "dip"die je nu voelt goed voorstellen. Hopelijk voel je je snel een beetje meer ”thuis". Vind het sowieso heel knap van je wat je allemaal doet !?

Soof S

Mooi geschreven Soof! Ik heb er super veel vertrouwen in! Komt goed ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!